Safari en Zanzibar

De laatste twee weken zijn ook voorbij, wat betekent dat vandaag mijn laatste dag in Afrika is van de vijf maanden. Twee weken geleden op zaterdag ben ik naar het vliegveld gegaan waar mama en Nynke aankwamen. Na de knuffels zijn we de jeep ingestapt en naar het eerste safaripark gereden, Lake Manyara. Hier hebben wij de eerste dieren van onze safari gespot! Zelfs al een olifant die langs onze auto liep. We hebben de nachten in tentenkampen geslapen, dit zijn grote tenten, met normale bedden en de badkamer is van steen gebouwd.

De volgende dag zijn we naar het Serengeti National Park gereden, met een stop om over de Ngorongoro Krater uit te kijken. We rijden eigenlijk direct naar het eindpunt omdat het een behoorlijke afstand is, onderweg stoppen we natuurlijk wel voor de mooiste dieren. We zien de migratie, wat de trek van zebra’s en wildebeesten (gnoes) inhoudt. Overal waar je kijkt zie je ze, honderden! De dag erna blijven we in het Serengeti National Park, we zien onder andere cheeta’s en een luipaard relaxen in de boom, heel gaaf! De lodge is aan de rand van het park dat niet is afgesloten, dus de zebra’s lopen letterlijk voor onze tent.

Na twee nachten verlaten we deze plek weer en gaan we terug naar de Ngorongoro Krater, waar we nu ook in gaan. Hier zien we een aantal olifanten met enorme slagtanden, in de krater leven deze oude olifanten. Ook zien we grote kuddes buffels, we zien allemaal roze stipjes, wat flamingo’s zijn, maar we hopen vooral de zeldzame zwarte neushoorn te zien, die alleen nog in de krater leeft. Vrijwel op weg naar de uitgang blijken we nog geluk te hebben, want we zien hem!

Weer een nieuw dag, maar deze keer geen safaridag, we gaan op bezoek bij een Masai stam. We worden welkom geheten met een dans, daarna laten ze zien hoe ze vuur maken, vervolgens zien we het ‘slachthuis’ waar de huid van een koe nog ligt die deze ochtend is geslacht, we vervolgen met de vrouwen en kinderen. Ik had nog een bellenblaas over die ik mee had genomen, de kinderen kenden dit natuurlijk niet, eerst was het een beetje eng maar daarna vonden ze het heel leuk! We zien de kraampjes met de spulletjes die de vrouwen maken en verkopen. De mannen eten de geslachte koe van de ochtend, zo’n twintig meter buiten het dorpje, dus daar namen we ook een kijkje. Daarna door naar de kudde geiten en schapen en vervolgens weer naar het dorpje waar het allemaal eindigde.

De laatste safaridag gaan we naar Tarangire National Park, hier zien we heel veel olifanten die net bij onze auto ‘oversteken’ en waarvan een paar een baddermoment hebben in de plas voor de auto. Heel erg gaaf en bijzonder om te zien! Na het laatste park rijden we terug naar Arusha, hier verblijven we één nacht in een super mooie lodge, met een echte badkamer, met een goede douche!!

Vrijdag gaan we eerst langs bij mijn oude school, de kindjes komen al naar de deur rennen en om als eerste te kunnen knuffelen, ook vinden ze Nynke meteen helemaal leuk! Na een laatste knuffelsessie van tien minuten is het tijd om naar het vliegveld te gaan, want we gaan naar Zanzibar! Daar zitten we wederom in een mooie lodge aan zee, met een zwembad! We doen deze dagen nog de Spice tour, aangezien Zanzibar natuurlijk een specerijen eiland is en we gaan snorkelen. Verder lekker uitrusten, zwemmen en genieten van de zon.

Woensdagavond vliegen mama en Nynke terug naar Nederland, ik word bij een hotel in Stone Town afgezet. Donderdag doe ik een tour door Stone Town, langs de oude slavenmarkt, waar nu een markt is voor vlees en vis (stinkende vis….) en daarnaast een markt voor groente, fruit en specerijen. Ik loop door de smalle straatjes van Stone Town, kom langs verschillende gebouwen en eindig aan het water bij het oude fort, hier zijn nu allerlei souvenirwinkels, waar ik de laatste souvenirtjes koop en daarna nog geniet van de zee, de zon en Stone Town. Vrijdagochtend vlieg ik namelijk terug naar Arusha, in een klein vliegtuigje waar we met zeven passagiers inzitten achter de piloot zitten. Wanneer we door de wolken vliegen is het een geschud, ik ben blij als ik weer (een beetje misselijk) op de grond sta!

Na de vrijdag komt toch echt de zaterdag, mijn allerlaatste dag. De koffers zijn weer ingepakt en vanavond stap ik het achtste en laatste vliegtuig in voor deze vijf maanden, het vliegtuig naar Schiphol, waar ik elf en een half uur later zal landen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active